Hästskötare

Skötaravtal

Skötaravtal                                       2018-12-29

Vi är glada att du vill vara skötare och hjälpa till med en av våra hästar och pyssla lite extra med honom/henne!

Det vi vill att du ska göra den dag du har hand om din häst är att fylla tre höpåsar med hösilage. På dörren sitter en lapp där det står hur mycket du ska fylla i varje påse. Påsarna hängs sedan på din hästs krok, i ordningen middag(blå) innerst, sedan morgon(gul) och sist kväll(svart). Tänk på att trycka ner höt i påsarna så det inte sticker ut, då vi annars tappar det på vägen ut till hagen.

Vi vill också att du mockar två FULLA skottkärror med hästbajs från din hästs hage. Mocka INTE i vindskydden. Står din sköthäst på box mockar du den istället.

När du rider din häst måste du som är under 12 år ha någon vuxen med dig.

Alla hästar skall skrittas fram och av i ca.10 min. Detta för att ge hästen en uppvärmning och avslappning. Rid aldrig hästen svettig om det är minusgrader ute.

Hästen får aldrig travas eller galopperas på asfalt eller frusen mark.

Hästen skall ridas ut varje gång. Du får endast rida hästen i ridhuset och paddocken om du rider för tränare eller fått lov till det.

Efter ridning ska hästen ha kraftfoder enl foderlista. Står din häst på box ska du istället göra morgon och kvällsfoder i spannar.

Om du inte kan ta hand om din häst någon dag vill vi att du i första hand byter dag och i andra hand kontaktar stallansvarige innan kl. 12.00, genom att skriva i Messenger-guppen Hästskötare. Se till att få det bekräftat!!

Byte av dag måste även godkännas av Jeanette först.

Enligt städschema i stallet vill vi att du kommer och hjälper till med städning odyl. i stallet.

Undrar du eller om något är oklart är det viktigt att du ringer och frågar, då det är viktigt att inget blir fel.

Glöm inte läsa igenom stallets regler som sitter uppsatt på väggen utanför sadelkammaren och anläggningens regler som sitter i ridhuset på sargdörren.

När du vill avsluta din skötarroll så behöver du meddela detta 14 dgr innan du slutar.

Om man uteblir ofta eller ej rider hästen vid fler än två tillfällen så har vi rätten att säga upp skötaravtalet.

Vi ser fram emot att träffa dig i stallet!

Stall Colombine

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...

Beata | Svar 12.01.2019 18.34

Hej! Jag undrar hur det funkar att bli skötare hos er! Behöver man rida ridlektioner eller gäller det bara medlemskap? Mvh Beata :)

GHF 14.01.2019 21.16

Hej!
När det gäller sköthästar får du maila till
jeanette_736@hotmail.com

Jenny | Svar 07.09.2018 08.24

Hej undrar om ni möjligtvis har någon sköthäst ledig?

GHF 12.09.2018 20.22

Maila till: jeanette_736@hotmail.com

Se alla kommentarer

Senaste kommentarer

16.05 | 10:36

Hej. Min dotter på 1.5 år vill alltid åka bil och titta på Hästapålle som hon säger efter dagis varje dag! Och klappa, så undrar om man kan komma förbi å klappa

06.05 | 10:17

Tack så himla mycket kommer nån gång har tänkt så mycket på henne på sistone. Hon e verkligen en saknad häst i mitt hjärta :)

02.05 | 11:16

Hej!

Det beror på din kunskapsnivå, men antingen Barn A eller B, C.

20.04 | 21:22

Hej!
Den hittar du på vår Facebooksida! ;)
Med vänlig hälsning,
GHF