Anläggningen

Ridhus

Borgas ridhus av stålkonstruktion och korrugerad plåt för god ventilation, byggdes 2015 och har ridmåtten 23x60.

Ridunderlaget är av baksand och bevattnas 3gånger varje natt med Waterboys bevattningsanläggning.

Vi har precis byggt en läktare. Klubblokal med kök och sovplatser för ridläger byggs för fullt.

Utanför ridhuset har vi vår cafévagn som är bemannad under tävlingar och ridlekis.

Paddock

Vi har även en belyst paddock, 20x40m. Bredvid paddocken finns ytterligare hindermaterial och bl.a. tunnor att använda vid ridning eller arbete från marken. Eguisafes A-staket sitter runt hela banan.

Översiktsbild paddock

Gräsbana

Gräs-/terrängbana

Vi har en relativt ny gräsbana, 40x80m med olika sorters terränghinder,

en sandbank, vattenhinder, stockar m.m. Det finns något hinder för att alla, stora som små.

Hagar

Vinterhagar

Kuperade, lerfria hagar med träd som skydd för hästarna.

I lösdrifterna finns också vindskydd där hästarna kan gå in vid dåligt väder.

Sommarhagar

Stora fina hagar, också lerfria samt med träd där hästarna kan söka skydd mot regn, sol, insekter och annat som hör sommaren till.

Drönarfilm över Gullbranna Hästförening